Różnice między kamperami typu integrowane, półzintegrowane i alkowa

Różnice między kamperami typu integrowane, półzintegrowane i alkowa

Możliwości spędzenia urlopu jest naprawdę wiele. Jedną z popularniejszych form spędzania wolnego wakacyjnego czasu są wyjazdy kamperem. Ta forma ze względu na duże możliwości podróżowana cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Dzisiejsze kampery to typowe domy na kółkach, zapewniające komfort wypoczynku i warunki do życia zdecydowanie lepsze od tych na polach namiotowych. Jednak by móc się cieszyć nieograniczonymi możliwościami podróżowania warto wybrać odpowiedni kamper — z alkową, zintegrowany lub półzintegrowany.

Kampery typu alkowa

Czym się wyróżnia kamper typu alkowa spośród wszystkich innych modeli? Przede wszystkim bardzo charakterystyczną nadbudową znajdującą się tuż nad kabiną szofera, w której znajduje się łóżko. To idealna opcja dla osób, które potrzebują w pojeździe więcej miejsca do spania.
Alkowa jest wygodna w użytkowaniu, pozwala na dojęcie w czasie urlopu tak prozaicznych czynności, jak codzienne ścielenie łóżka. Niektóre modele posiadają wbudowane okna panoramiczne, co w nocy daje możliwość obserwowania gwiazd.
Kamper typu alkowa ma sporo zalet, nie jest jednak również pozbawiony wad. W tym przypadku za mankament można uznać zwiększone w porównaniu do innych typów spalanie paliwa oraz ryzyko trudności przy przejazdach pod mostami czy tunelami. W obu przypadkach spowodowane jest to większymi rozmiarami pojazdu. W zależności od modelu kamper typu alkowa pozwala na komfortowe podróżowanie nawet dla 7 osób.

kamper alkowa

Kampery półzintegrowane

Kamper półzintegrowany jest pośrednim rozwiązaniem pomiędzy modelem zintegrowanym a alkową. Taki pojazd pozwala na komfortową podróż dla 4-5 osób. W pojeździe znajduje się jedna sypialnia, dodatkową powierzchnię do spania stanowią rozkładane kanapy, a w nowocześniejszych modelach elektrycznie opuszczane łóżka.
W tym kamperze kabina kierowcy jest zintegrowana z całością pojazdu. Wszystkie fotele są ruchome, co pozwala na ich użytkowanie nie tylko w zasie jazdy, ale i na postoju, zmieniając kierunek siedzenia.
W przeciwieństwie do kampera z alkową model półzintegrowany jest niższy, nie będzie zatem problemów z przejazdem pod mostem czy tunelem. Koleją różnica pomiędzy tymi dwoma typami polega także na tym, że ze względu na swoje gabaryty kamer półzintegrowany ma niższe spalanie.

kamper półintegra

Kampery zintegrowane

W kamperach zintegrowanych przestrzeń mieszkalna i szoferka stanową jedną, spójną całość. Dzięki jednolitości wnętrza ten model kampera ma znacznie lepszą dynamikę niż kamer półzintegrowany czy tylu alkowa. W tym przypadku na uwagę zasługuje również maksymalne wykorzystanie powierzchni pojazdu.
Warto wiedzieć, że kamper zintegrowany zbudowany jest od postaw na nadwoziu samochodu dostawczego. To zupełnie odmienna konstrukcja od poprzednich typów. Taka budowa pojazdu sprawia, że jego konstruktorzy w tworzeniu projektów mają sporo możliwości i bez przeszkód mogą stosować niestandardowe rozwiązania (np. większa powierzchnia kuchenna, opuszczane łóżko nad fotelami kierowcy i pasażera). W kamperach zintegrowanych można zastosować wiele rozwiązań przyczyniających się do poprawy ergonomii wnętrza.
Czy modele zintegrowane mają jakieś wady? W tym przypadku mankamentem jest mała przestrzeń bagażowa, jeżeli porównamy ją do tej dostępnej w kamperze z alkową czy półzintegrowanym.

kamper integra

Jaki kamper wybrać?

Poszczególne typy kamperów różnią się między sobą pod wieloma względami, dlatego należy zastanowić się przede wszystkim nad własnymi potrzebami. Gdy te zostaną jasno określone, wybór odpowiedniego typu pojazdu nie powinien nieść ze sobą zbyt wielu trudności.
Na co zwrócić uwagę wybierając kamper? Przede wszystkim istotna jest ilość osób, które będą razem podróżować. Jeżeli jest ich maksymalnie 5, sprawdzą się modele zintegrowane czy półzintegrowane. Przy 7 podróżujących ze sobą osobach lepszym rozwiązaniem zapewniającym komfortową jazdę i odpoczynek będzie kamper z alkową.
Wiele osób przy planowaniu urlopu ma na niego zaplanowany konkretny budżet. Dlatego licząc się z finansami i szukając najtańszego rozwiązania, warto stawiać na kamper zintegrowany, który w przeciwieństwie do tego z alkową czy półzintegrowanego ma aerodynamiczny kształt, który obniża spalanie (przez mniejszy opór powietrza).
W wyborze kampera nie bez znaczenia będą również uprawnienia, które posiada kierowca. O ile w przypadki modeli z alkową czy półzintegrowanych wystarczające będzie prawo jazdy kategorii B, o tyle do prowadzenia kamperów zintegrowanych niezbędna będzie już kategoria C lub C1. Warto pamiętać o tym, że to zależne jest od DMC (dopuszczalna masa całkowita) wybranego pojazdu.

źródło: sklep.kamperomania.pl

CATEGORIES
Share This

AUTHORadmin